zaterdag 16 januari 2016

Taste of Home

Omdat we met slechts drie koffers naar Boston zijn verhuisd en ik zo nu en dan graag schone kleren aantrek, was er geen ruimte in die drie koffers voor kookboeken. Omdat ik veel uit kookboeken kook, de pasta tomatensaus me de neus uitkwam en er ongeveer 3450056 verschillende kooktijdschriften te koop zijn in de supermarkt en deze allemaal bij de kassa uitgestald staan waar je heel Amerikaans niks hoeft te doen (iemand laadt de boodschappen voor je uit, en een tweede laadt alles weer voor je in en als je in gezelschap van kinderen bent (of oud, vermoed ik), zetten ze het zelfs in je auto), heb ik de gok gewaagd en degene mee naar huis genomen die er het meest kneuterig uitzag, Taste of Home.

Taste of Home bevat enkel lezersrecepten, bij ieder recept staat een foto van bedenker van het recept. En alle inzenders lijken wat gemeen te hebben, ze lijken allemaal sterk op oerang oetans. Net als bij de gezellige roodharige aap, hebben ze allemaal nog een heleboel gezicht om hun gezicht over.
En naar de recepten kijkend denk ik dat ik wel weet hoe dat komt. Ik vermoed sterk dat ze niet allemaal hun meest calorierijke recept hebben ingestuurd, maar eerder dat ze allemaal good old fashioned Amerikaans koken.
Dus iedere keer als we ons een beetje magertjes voelen, sla ik mijn favoriete tijdschrift open, ga naar de supermarkt waar ik, mocht ik er zelf ooit als een oerang oetan uit gaan zien in een scootmobiel met boodschappenkar kan stappen om voor een recept voor 4 personen ongeveer een halve kilo geshredde mozzerella, een heleboel vlees, en nog wat andere dingen waar een normaal gezin ongeveer een week van eet, maar volgens de familie Oerang Oetan een gezin van 4 slechts 1 avond van kan eten. Dit bereid ik vervolgens in mijn reusachtige Amerikaanse keuken waar ik zelfs als ik in een oerang oetan verander nog vrijelijk zou kunnen bewegen en kieper vervolgens 3/4 in de vriezer. Van de rest eten we met z'n vieren ons buikje rond, de gezichten ook een beetje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten