vrijdag 19 februari 2016

melk (ook wel poffie poffie)

Ik heb een rampzalig erg probleem, van wereldproporties. Echt heel erg erg.
Het zit zo, iedere ochtend maak ik een sloot koffie (de koffie is absoluut noodzakelijk, lees 'samenslapen'), die koffie drink ik met een kleine oceaan geschuimde melk. Die melk warm ik eerst op in de magnetron en schuim dan op met mijn grote vriend de ikea-schuimer, zo'n mini-garde op batterijen.
Maar sinds enkele dagen schuimt ie niet meer goed.
Batterijen al verwisseld, alles schoongemaakt, maar het mag niet baten. Ik drink nu dus noodgedwongen van die koffie verkeerd die me aan bruine kroegen met tapijten op tafel en zelfgedraaide shaggies doet denken. En ik vind het heel erg niet hip.
Het matcht niet bij mijn fuchia-roze thermoskan waar ik geheel uit drink (want dat neemt zo lekker handig mee naar de playground).
De schuimer gaat als de brandweer, dus het is me een raadsel waar het nou aan ligt. Is het omdat het dit keer organic melk is en dat gewoon niet het schuimende type is. Ligt het aan de schuimer, die zoals alles van Ikea zijn dienst bewezen heeft na 120 maatbekers geschuimde melk dienst weigert.
Zou de melk er lucht van gekregen hebben dat het buiten zo ongelofelijk koud was en weigerde daardoor dienst?
Lag het aan de organic koe (of koeien, want het lijkt me sterk dat er in zo'n gallon melk (4 liter), melk van slechts éen koe zit) waar de melk vandaag kwam, was hun leven niet organic genoeg geweest naar hun zin en hebben ze daarom schuimweigerende melk gemaakt.
Ik pijnigde mij het hoofd erover terwijl ik aan mijn ontzettend niet hippe koffie verkeerd, die helemaal niks meer met lattes te maken had, nipte.
En toen, in een zeldzame vlaag van schoonmaakwoede (zeer zeldzaam moment), gecombineerd met een fascinatie voor echt goed afwasmiddelschuim (gaat volgens mij nooit helemaal over), heb ik schuimer aangezet in een bakje sop. 
En nu, als ware het een wonder! Melkschuim! De meisjes van de koffiezaak om de hoek kunnen er een puntje aan zuigen, goede stevige melkschuim.
Mijn koffie is weer hip, mijn fuchsia-roze thermoskan fonkelt net een fractie meer en ik geniet weer met volle teugen van mijn koffie met geschuimde melk. Halleluja, hoezee! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten